Статьи

Як керувати інформацією в команді: поради фахівців

Очевидно, що організація виграє, коли її співробітники працюють разом синергетично. Хороша командна робота допомагає створити бойовий дух, що робить співробітників більш продуктивними й у кінцевому підсумку підвищує продуктивність праці. Відчутна більшість роботодавців і працівників стверджують, що збої в роботі є прямим результатом відсутності своєчасного інформування й ефективного спілкування в колективі.

Експерти hh.ua | grc підготували кілька порад щодо поліпшення командної роботи в компанії.

1. Розподіліть й озвучте ролі

Якщо є якась двозначність щодо ролей та обов'язків, люди не можуть ефективно працювати разом. Адже тоді перевищується частота ситуацій, коли співробітники несправедливо делегують свою роботу іншим, що викликає невдоволення. Щоб не допустити цього, важливо, щоб ролі й обов'язки були чітко задокументовані/візуалізовані. Ця документація має бути доступна для загального огляду. Так люди зможуть посилатися на неї, якщо виникне зіткнення думок щодо зобов'язань. І хоча всім не обов'язково знати точні обов'язки кожного окремого співробітника організації, все ж люди мають чітко розуміти обов'язки своїх найближчих товаришів по команді. На щастя, в сучасному світі є веб-інструменти з ефективного управління проєктами. З їхньою допомогою можна налагодити ефективну взаємодію всіх учасників проєкту. Візуалізація робочого процесу дуже допомагає прояснити, як і коли кожен учасник робить свій внесок у реалізацію завдання. Це також дозволяє членам команди зрозуміти роль, яку вони відіграють у загальній картині.

2. Вкажіть цілі

Всі співробітники мають чітко розуміти довгострокові цілі компанії. Якщо організація не має чітко визначених, вимірних цілей, тоді важко утримувати всіх співробітників на одній хвилі і рухатися в одному напрямку. Якщо немає загальної стратегії і цілі, дуже складно встановлювати завдання для окремих команд/відділів, а також вимірювати їхню результативність. Коли є чіткі цілі, до яких потрібно прагнути, спілкування стає більш раціональним, а командна робота – цілеспрямованою.

3. Делегуйте і давайте свободу

Для того, щоб командна робота процвітала, потрібна повага, а не диктатура. Важливо визначити цілі, встановити терміни і надати співробітникам усі необхідні інструменти для максимально ефективного втілення їхніх можливостей. А далі – вони самі. Якщо без кінця займатися мікрокеруванням, співробітники будуть менш схильні працювати ефективно і творчо. Вони робитимуть тільки те, що потрібно, щоб догодити їхньому безпосередньому керівництву. Навіть якщо співробітник повністю прихильний організації, він ніколи не буде працювати в міру своїх можливостей, якщо є той, хто дихає йому в спину і постійно контролює. Альтернативою мікрокеруванню є створення культури довіри, поваги та чесності.

4. Нагороджуйте за відмінну командну роботу

Один з кращих способів створити дух товариства на робочому місці – це офіційно визнати досягнення співробітників. А відмінна командна робота – ще який привід для похвали. Якщо людина виходить за межі своєї посадової ролі, аби допомогти компанії загалом, вона заслуговує на подяку за свої зусилля. Також не забувайте цінувати співробітників, які безоплатно допомагають іншим, навіть якщо цього не вимагають бізнес-цілі.

Вираження подяки за альтруїстичне поводження – вірний спосіб створити доброзичливу атмосферу і високу культуру праці в колективі. Визнання може бути в різних формах: преміях, добрих словах від безпосереднього керівника або, можливо, фотографіях з описом досягнень у внутрішньому корпоративному інформаційному дайджесті компанії.

5. Встановіть ефективні комунікації

Ваші співробітники не мусять ставати кращими друзями, щоб ефективно працювати один з одним, але дуже важливо практикувати якісне спілкування. Кожна компанія вільна вибирати зручні саме для неї інструменти для комунікації. Корпоративні портали, внутрішні чат-канали, офісна IP-телефонія... На щастя, сьогодні є безліч різних інструментів керування внутрішнім корпоративним зв'язком, завдяки чому члени команди можуть ефективно спілкуватися та взаємодіяти без потреби безпосереднього спілкування.

6. Заохочуйте неформальні соціальні заходи

Хоча офіційні заходи з тимбілдингу мають сьогодні деяку популярність, простий пошук у Google «поганого досвіду тимбілдингу» надасть масу дурниць. Від купання менеджерів голяка до майже розтоптаних кіньми людей. А все через те, що співробітників примушували робити те, що вони не хочуть робити. За іронією долі примус людей до участі в обов'язкових заходах щодо формування команди може навпаки зашкодити хорошій командній роботі. Те, що цікаво для менеджера з персоналу, може бути неприємним для співробітника. У всіх різні інтереси.

Тому замість того, щоб нав'язувати тимбілдинг зверху вниз, ефективніше дозволити команді будуватися органічно. Фізично виснажливий квест може підійти далеко не всім, тоді як келих вина й хороша їжа в ресторані припадуть до смаку кожному. У неформальній обстановці низького тиску члени команди краще познайомляться одне з одним і сформують зв'язки, які будуть перенесені в офіс.

7. Підтримуйте індивідуальність

Пам'ятаєте приказку: «У команді немає «я»»? Ця філософія була б доречна в індустріальну епоху, коли робітники змінювали одне одного і всі процеси були систематизовані. Однак заперечення індивідуальності співробітників – погана ідея, якщо хочете, щоб вони були зацікавлені і продуктивні. Люди мають різні типи особистості, навички і кращі способи роботи.

Змушуючи всіх працювати в одному і тому ж офісному середовищі з відкритим плануванням, в один і той же час доби, ви не поліпшите командну роботу. Важливо враховувати індивідуальні особливості співробітників, щоб зробити їх максимально продуктивними. Заохочення гнучких методів роботи, таких як дистанційна робота, неповний день, створення тихих робочих просторів в офісі й повага індивідуальності, допоможе підвищити залученість, командну роботу й утримання співробітників.

8. Почуйте кожного

Часто чудові ідеї можуть надійти з несподіваних місць. Для досягнення довгострокових цілей бізнесу доцільно запитувати ідеї та відгуки від усіх членів організації – від адміністратора до генерального директора.

Тому відкривайте якомога більше каналів зворотного зв'язку. Деякі співробітники надаватимуть інформацію під час особистих зустрічей зі своїми керівниками, тоді як інші можуть висловити свою думку, використовуючи анонімну скриньку для зворотного зв'язку.

Якщо кожен співробітник знатиме, що компанія надає кращий саме йому канал для зворотного зв'язку, очевидно, що керівництво серйозно ставиться до його думки і вносить відповідні зміни. А це створює атмосферу довіри й єднання, де кожен відчуває себе цінним.

Вакансии дня

Комментарии