Статьи

Не хапаємося за соломинку: як відрізнити привабливу вакансію від «піраміди»

Під час тривалого пошуку роботи пошукач може звертати увагу на будь-які вакансії, як людина, котра хоче врятуватися хапається за соломинку. Але іноді виявляється, що привабливі на перший погляд пропозиції з хорошою посадою і високим заробітком – не більше, ніж «піраміда». По суті, такі пропозиції і вакансіями не є, оскільки в «піраміді» немає фіксованого штату, штатного розпису, посадових інструкцій тощо.

Вступаючи в «піраміду», ви повинні розуміти, що це не робота, а якесь співробітництво, де ви з першого дня повинні викуповувати продукцію під реалізацію, вам же не винні нічого. Якщо це не той варіант, що ви шукаєте, прочитайте поради, як відрізнити пропозиції представників «пірамід».

Експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна виділили основні ознаки так званих вакансій:

1. Неконкретна назва посади.

2. Не названо компанію, яка шукає «співробітників». Замість назви може фігурувати «солідна компанія», «фірма, що працює на ринку України 20 років», «10 років успішної роботи». Все це додає ваги і «солідності».

3. У тексті є слова «неповна зайнятість», «гнучкий графік», «робота в зручний час», проте немає ні конкретного часу, ні слова «позмінно».

4. Вакансія не вимагає ні навичок, ні досвіду. Найчастіше так і зазначається – «досвід не потрібен».

5. Посадові обов'язки розмиті: «робота з клієнтами», «підписання договорів».

6. Привабливі, однак не конкретні формулювання: «навчання», «кар'єрне зростання», «зарплата, що постійно зростає».

7. Невідповідність посади стандартним посадовим обов'язкам, наприклад, потрібен менеджер з продажу, а в обов'язках – підбір персоналу (цим зазвичай займається менеджер з персоналу).

8. Завищена зарплата, а також приписка «від...», наприклад, менеджер з продажу, зарплата від 15 000 гривень, або формулювання «ставка + відсоток від продажів».

9. Мобільний телефон. Його дають, як правило, тільки ті, у кого немає ні офісу, ні представництва.

10. Незвичайні примітки, наприклад, «телефонувати тільки після 19.00» (у звичайний «офісний» час «менеджер з продажу», швидше за все, працює в офісі); «резюме не розглядаємо, зв'язок тільки по телефону».

11. Розмиті відповіді на запитання по телефону. Так, на конкретне запитання: «Чим займається компанія?» можна отримати відповіді, що нічого не означають: у нас багато різних напрямків; ми надаємо інформаційні/косметологічні/оздоровлювальні послуги. На прямі запитання на кшталт «що ви продаєте?» «менеджери з продажу», як правило, взагалі не відповідають.

Типове оголошення від представників «канадської компанії» зазвичай виглядає так: «Філія всесвітньо відомої компанії шукає співробітників у вашому місті. Висока зарплата + бонуси, навчання, кар'єрне зростання. Телефонувати за номером 8... з 16.00 до 21.00 Ірина Іванівна».

Навіть якщо в оголошенні про вакансію наявні не всі, а хоча б кілька подібних формулювань, – це привід замислитися.

Нагадаємо, що 78% респондентів, які взяли участь у опитуванні hh.ua, займалися пошуком роботи протягом останнього року. В основному, про зміну роботи респондентів змушували замислюватися такі фактори, як низька оплата (49%) і відсутність можливості професійно розвиватися (40%). Серед тих, хто змінив роботу, 54% повідомляють про поліпшення умов праці. 31% вдалося частково поліпшити умови порівняно з попереднім місцем роботи.

Пошук роботи чи кращих можливостей?

Вакансии дня

Комментарии